GRAFICUL ȘEDINȚEI DE REPARTIZARE A POSTURILOR DIDACTICE

08 NOIEMBRIE 2024

Loc de desfăşurare: Inspectoratul Școlar Județean Mehedinți, sala de ședințe, etaj II

Data: 08.11.2024, începând cu ora 10:50

Participanţii la şedinţă:

Soluționarea în ședință de repartizare, conform prevederilor Metodologiei, în ordine, a:

▪ Cadrelor didactice și a candidaților cu studii corespunzătoare postului rămași nerepartizați, conform anexei nr. 18, anexată.

Nr. crt.

Disciplina

Interval orar

1.

Limba și literatura română

10:50

Lista posturilor vacante/rezervate:

Nr. crt.

Unitatea școlară

Nivel

Disciplina

Nr. ore

Statut

Observații

1.

Colegiul Național Pedagogic ”Ștefan Odobleja” Dr. Tr. Severin

liceal

Limba și literatura română

18

Rezervat Sbrența Simona – metodist CCD

Cf. adresei U.Î. nr. 5386/06.11.2024 – condiții de ocupare impuse de unitatea de învățământ – calificat, cel puțin gradul didactic II – catedra are în componență clase cu profil pedagogic

Notă:

Începând cu data de 19 august 2024, prioritate la ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate, în toate etapele şi ședințele de repartizare, precum şi după începerea cursurilor, au, în ordine, cadrele didactice titulare cu reducerea de activitate nesoluționată, cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei care solicită completarea normei didactice de predare şi cadrele didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată conform prevederilor art. 63 din Metodologie.

Art. 104 (3) Posturile didactice/catedrele care se vacantează după începerea anului şcolar 2024-2025 se atribuie de ISJ/ISMB, în ordine, după cum urmează:

  1. a) pentru completarea catedrelor cadrelor didactice titulare, precum şi cadrelor didactice titulare a căror restrângere de activitate a fost soluţionată prin detaşare în interesul învăţământului pentru nesoluţionarea restrângerii de activitate pe posturi didactice/catedre vacante/rezervate pentru care nu au studii corespunzătoare;
  2. b) pentru completarea catedrelor cadrelor didactice calificate angajate cu contract individual de muncă pe perioadă determinată repartizate pe catedre incomplete, cu respectarea prezentei Metodologii;
  3. c) prin detaşare în interesul învăţământului sau la cerere cadrelor didactice titulare rămase nesoluționate după derularea etapelor mobilităţii personalului didactic de predare, potrivit Calendarului şi candidaţilor calificaţi prevăzuţi în anexa nr. 18, rămaşi nerepartizaţi după derularea etapelor mobilităţii personalului didactic de predare, potrivit Calendarului, care îndeplinesc condiţiile de ocupare a posturilor didactice/catedrelor, cu respectarea prezentei Metodologii;
  4. d) prin detaşare în interesul învăţământului sau la cerere personalului didactic de predare titular, precum şi candidaţilor prevăzuţi la art. 24 alin. (6), care au promovat examenul național de definitivare în învățământ, sesiunea 2024, care solicită detaşare în afara Calendarului, cu respectarea prezentei Metodologii;
  5. e) candidaţilor angajați cu contract individual de muncă pe perioadă determinată cu norma didactică de predare incompletă, în vederea completării normei cu ore din învăţământul gimnazial, conform prevederilor art. 9 alin. (4);
  6. f) în regim de plata cu ora personalului didactic de predare calificat cuprins în programe recunoscute de Ministerul Educației, prin care se recrutează, se selectează, se pregătește și se sprijină personalul didactic de predare pentru a desfăşura activităţi didactice în unităţi de învăţământ preuniversitar situate în medii dezavantajate angajat cu contract individual de muncă pe perioadă determinată;
  7. g) în regim de plata cu ora personalului didactic de predare titular, în condiţiile prezentei Metodologii;
  8. h) în regim de plata cu ora personalului didactic de predare calificat angajat cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, în condiţiile prezentei Metodologii;
  9. i) în regim de plata cu ora personalului didactic de predare asociat şi pensionat calificat, în condiţiile prezentei Metodologii;
  10. j) candidaţilor cu studii corespunzătoare postului, rămaşi nerepartizaţi după concursul organizat de ISJ/ISMB la nivel judeţean/nivelul municipiului Bucureşti, în condiţiile prezentei Metodologii;
  11. k) candidaţilor fără studii corespunzătoare postului, rămaşi nerepartizaţi după concursul organizat de ISJ/ISMB la nivel judeţean/nivelul municipiului Bucureşti, în condiţiile prezentei Metodologii.

ANEXA NR. 18 la Metodologie (OME nr. 6877/2023)

 

1. După etapa de detaşare la cerere a personalului didactic de predare titular în baza rezultatelor obţinute la concursul naţional, sesiunea 2024, în perioadele prevăzute de Calendar, în şedinţele de repartizare organizate de comisiile de mobilitate a personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar constituite la nivelul inspectoratelor şcolare, pe posturile didactice/catedrele vacante/rezervate rămase neocupate se repartizează la nivel judeţean/nivelul municipiului Bucureşti, cu respectarea prevederilor Metodologiei, în ordine, astfel:

a) cadre didactice titulare şi cadre didactice debutante prevăzute la art. 24 alin. (4) şi (6) din Metodologie rămase cu norma didactică de predare incompletă pentru completarea normei didactice;

b) cadre didactice titulare rămase în restrângere de activitate, prin transfer sau detaşare în interesul învăţământului pentru restrângere de activitate nesoluţionată;

c) cadre didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei şi cadre didactice prevăzute la art. 53 alin. (5) din Metodologie pentru completarea normei didactice de predare pe perioadă determinată;

d) cadre didactice titulare rămase nerepartizate care solicită continuitate prin detașare la cerere sau detaşare la cerere prin concurs;

e) candidaţi care au obţinut cel puţin media de repartizare 7 (şapte) la concursul naţional, sesiunea 2024, conform art. 64 alin. (9) din Metodologie, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, având prioritate candidaţii care beneficiază de prelungirea duratei contractelor individuale de muncă în anul şcolar 2024-2025, în condiţiile art. 63 sau 87 din Metodologie, în baza notei/mediei de repartizare minimum 7 (şapte) la concursurile naţionale, sesiunile 2023 şi/sau 2022, respectiv 2023, 2022, 2021 şi/sau 2020 pentru învăţători/absolvenţi ai colegiilor universitare de institutori din învăţământul primar/profesori pentru învăţământ primar;

f) cadre didactice titulare, cadre didactice debutante prevăzute la art. 24 alin. (4) şi (6) din Metodologie rămase cu norma didactică de predare incompletă, pentru completarea normei didactice pe perioadă determinată, conform prevederilor art. 9 alin. (4) din Metodologie;

g) cadre didactice care solicită detașare la cerere prin concurs specific;

h) candidaţi care beneficiază de prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2024-2025;

i) candidaţi cu media de repartizare minimum 5 (cinci) la concursul naţional din sesiunea 2024, conform art. 64 alin. (9) din Metodologie, în vederea încheierii unui contract individual de muncă pe perioadă determinată, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare;

j) candidaţi rămaşi nerepartizaţi după concursul naţional din sesiunea 2024, care au obţinut media de repartizare minimum 5 (cinci) în profilul postului solicitat, conform art. 64 alin. (9) din Metodologie şi au susţinut proba practică/orală în profilul postului conform art. 89 alin. (4), în ordinea descrescătoare a mediilor;

k) candidaţi care au obţinut nota la proba scrisă/media de repartizare minimum 7 (şapte) în profilul postului solicitat la concursurile naţionale, sesiunile 2023, 2022, 2021, 2020, 2019 şi/sau 2018, care nu au mai participat ulterior la alte concursuri naţionale sau care nu au obținut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri naţionale în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor/mediilor de repartizare;

l) candidaţi care au obţinut nota la proba scrisă/media de repartizare minimum 5 (cinci) la proba scrisă în profilul postului solicitat la concursurile naţionale din sesiunile 2023, 2022 şi/sau 2021 şi nu au mai participat ulterior la alte concursuri naţionale sau nu au mai obținut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri naţionale în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor/mediilor de repartizare;

m) candidaţi cu a doua specializare, alta decât aceea la care au participat la concursul naţional din sesiunea 2024, şi care au obţinut media de repartizare minimum 5 (cinci), conform art. 64 alin. (9) din Metodologie, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare;

n) candidaţi cu a doua specializare, alta decât aceea la care au participat la concursurile naţionale din sesiunile 2023, 2022, 2021, 2020, 2019 şi/sau 2018, care au obţinut nota la proba scrisă/media de repartizare minimum 7 (şapte) şi nu au mai participat ulterior la alte concursuri naţionale sau nu au mai obținut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri naţionale în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor/mediilor de repartizare;

o) candidaţi cu a doua specializare, alta decât aceea la care au participat la concursurile naţionale din sesiunile 2023, 2022 şi/sau 2021, care au obţinut cel puţin nota la proba scrisă/media de repartizare 5 (cinci) şi nu au mai participat ulterior la alte concursuri naţionale sau nu au mai obținut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri naţionale în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor/mediilor de repartizare;

p) absolvenţi ai colegiilor universitare de institutori cu a doua specializare, care au participat la concursul naţional din sesiunea 2024 şi au obţinut cel puţin media de repartizare 5 (cinci), conform art. 64 alin. (9) din Metodologie, ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, care solicită postul didactic/catedra vacant(ă) în a doua specializare: limbă modernă/maternă, educaţie plastică, educaţie muzicală, educaţie fizică, religie, respectiv posturi în specialitate din palatele şi cluburile copiilor şi elevilor;

q) absolvenţi ai colegiilor universitare de institutori cu a doua specializare, care au participat la concursuri naţionale din sesiunile 2023, 2022, 2021, 2020, 2019 şi/sau 2018 şi au obţinut nota la proba scrisă/media de repartizare minimum 7 (şapte), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor/mediilor de repartizare, care solicită postul didactic/catedra vacant(ă) în a doua specializare (limbă modernă/maternă, educaţie plastică, educaţie muzicală, educaţie fizică sau religie), respectiv posturi în specialitate din palatele şi cluburile copiilor şi elevilor, care nu au mai participat ulterior la alte concursuri naţionale sau care nu au obținut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri naţionale;

r) absolvenţi ai colegiilor universitare de institutori cu a doua specializare care au obținut nota la proba scrisă/media de repartizare minimum 5 (cinci) la concursurile naţionale, sesiunile 2023, 2022 şi/sau 2021, care nu au mai participat ulterior la alte concursuri naţionale sau care nu au obținut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri naţionale, ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, care solicită postul didactic/catedra vacant(ă) în a doua specializare: limbă modernă/maternă, educaţie plastică, educaţie muzicală, educaţie fizică, religie, posturi în specialitate din palatele şi cluburile copiilor şi elevilor;

s) candidaţi care au renunțat la posturile didactice/catedrele pe care au fost repartizaţi în etapele anterioare, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare.

Notă: 1) La etapa de repartizare prevăzută la lit. e), în cadrul şedinţelor de repartizare organizate în perioada 19-26 august 2024 participă candidaţii care au susţinut proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul postului la nivelul judeţului/municipiului Bucureşti, indiferent de judeţul în care au susţinut proba scrisă.

2) La etapele de repartizare prevăzute la lit. i)-s) participă şi candidaţii prevăzuţi la art. 89 alin. (2), care au participat la concursurile naţionale din sesiunile 2023, 2022, 2021, 2020, 2019 şi/sau 2018 în alte judeţe.

3) Prevederile de la lit. s) se aplică în şedinţele de repartizare organizate până la data de 26 august 2024.

4) Pentru sesiunile 2023, 2021 şi 2020 ale concursului naţional se iau în calcul notele obţinute la proba scrisă, iar pentru sesiunile 2022, 2019 și 2018 ale concursului naţional se iau în calcul mediile de repartizare stabilite conform prevederilor art. 64 alin. (9) din Metodologie.

2. Repartizarea personalului didactic de predare, conform punctului 1, se realizează pe perioadă nedeterminată pe posturi didactice/catedre vacante doar pentru completarea normei didactice de predare/transferarea pentru restrângere de activitate a cadrelor didactice titulare sau a cadrelor didactice debutante prevăzute la art. 24 alin. (4) şi (6) din Metodologie, care au promovat examenul naţional de definitivare în învăţământ, sesiunea 2024, în condiţiile din Metodologie, precum şi pentru transferul cadrelor didactice titulare aflate în restrângere de activitate. În toate celelalte situaţii prevăzute la alin. (1) repartizarea candidaţilor/cadrelor didactice pe posturi didactice/catedre vacante/rezervate se realizează pe perioadă determinată. Repartizarea absolvenţilor cu diplomă ai colegiilor universitare de institutori cu a doua specializare, conform punctului 1, se realizează doar pe catedre vacante/rezervate în specialitate din învăţământul primar sau gimnazial ori în palate şi cluburi ale copiilor şi elevilor. Absolvenţii cu diplomă ai colegiilor universitare de institutori cu a doua specializare repartizaţi în palate şi cluburi ale copiilor şi elevilor şi candidaţii calificaţi cu a doua specializare repartizaţi pe posturi didactice care necesită probă practică susţin, dacă este cazul, la nivelul unităţii de învăţământ în care au fost repartizaţi, până la data începerii cursurilor, o probă practică specifică în profilul postului.

3. Absolvenţii colegiilor universitare de institutori, cu durata studiilor de 3-4 ani, pe a căror diplomă de absolvire nu este înscrisă şi a doua specializare, dar au menţionată în foaia matricolă direcţia de studiu în a doua specializare: limba modernă/maternă, muzică, desen, arte plastice sau educaţie fizică se asimilează următoarelor specializări cuprinse în Centralizator: „Institutori-O limbă străină”; „Institutori (învăţământ primar)-O limbă străină”; „Institutori-Limba rromani”; „Institutori-Muzică”; „Institutori-Desen”; „Institutori-Arte plastice” sau „Institutori-Educaţie fizică” şi beneficiază de aceleaşi drepturi ca şi absolvenţii cu diplomă ai colegiilor universitare de institutori cu a doua specializare.

4. La note/medii egale departajarea se face conform art. 65 din Metodologie