Prelungirea duratei contractelor individuale de muncă, în anul şcolar 2021-2022, pentru cadrele didactice care au dobândit cel puţin definitivarea în învăţământ sau care promovează examenul naţional de definitivare în învăţământ sesiunea 2021, care au obţinut nota sau media de repartizare minimum 7 (şapte) la concursurile naţionale, sesiunile 2020, 2019, respectiv 2020, 2019, 2018 şi/sau 2017 pentru învăţători/institutori/profesori pentru învăţământ primar

Art. 63 (1) Posturile didactice/catedrele rămase vacante/rezervate după derularea etapelor de mobilitate anterioare se ocupă cu prioritate de cadrele didactice care beneficiază de prelungirea duratei contractelor individuale de muncă, în anul şcolar 2021-2022, care au dobândit cel puţin definitivarea în învăţământ, în baza notei/mediei de repartizare minimum 7 (şapte) obţinute la concursurile naţionale, sesiunile 2020, 2019, respectiv 2020, 2019, 2018 şi/sau 2017 pentru învăţători/institutori/profesori pentru învăţământ primar, iar ulterior nu au obținut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri naţionale în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e), care respectă cumulativ şi celelalte condiţii prevăzute la art. 4 alin. (15) şi (18), respectiv la art. 4 alin. (16) şi (18) pentru învăţători/institutori/profesori pentru învăţământul primar, cu acordul consiliilor de administraţie ale unităţilor de învăţământ/CMBRAE/CJRAE, după caz.

(2) În această etapă consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ/CMBRAE/CJRAE emit şi acorduri de principiu pentru prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2021-2022, pentru posturile didactice/catedrele care se pot vacanta ulterior, respectiv pentru cadrele didactice înscrise la examenul naţional pentru obţinerea definitivării în învăţământ, sesiunea 2021, care respectă cumulativ celelalte condiţii prevăzute la alin. (1). Persoana îndreptățită are dreptul de a contesta hotărârea consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ/CMBRAE/CJRAE, printr-o cerere scrisă, adresată conducerii unității de învăţământ, în termen de 24 de ore de la comunicarea acesteia. Contestația reprezintă plângerea prealabilă reglementată de art. 7 din Legea nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare și se soluționează de către consiliul de administrație al unității de învăţământ, în termen de 48 de ore de la înregistrare. Hotărârea consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ/CMBRAE/CJRAE privind contestația este definitivă şi poate fi atacată numai la instanţa de contencios administrativ. Persoana nemulțumită de răspunsul primit la contestație are dreptul de a se adresa instanței de contencios administrativ competente.

(3) Dacă în această etapă un post didactic/o catedră este solicitat(ă) de mai multe cadre didactice se aplică criteriile de departajare prevăzute la art. 4 alin. (17).

CALENDAR

  1. depunerea și înregistrarea la secretariatele unităților de învățământ, a cererilor personalului didactic angajat cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, în vederea prelungirii duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2021-2022, conform prevederilor art. 63 din Metodologie;Perioada: 14-20 aprilie 2021
  2. discutarea și analizarea de către consiliile de administrație ale unităților de învățământ, a cererilor depuse, comunicarea, de către consiliile de administrație ale unităților de învățământ, inspectoratului școlar și cadrelor didactice, a acordului de principiu/refuzului privind prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2021-2022, conform prevederilor art. 63 din Metodologie Până la 21 aprilie 2021
  3. reactualizarea dosarelor personale, la inspectoratele şcolare, a cadrelor didactice care au primit acordul de principiu privind prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2021-2022, conform prevederilor art. 63 din Metodologie; verificarea dosarelor şi a situațiilor transmise de unitățile de învățământ, de către comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de mobilitate;Perioada: 22-28 aprilie 2021
  4. verificarea și avizarea dosarelor cadrelor didactice de către comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de mobilitate; Perioada: 23 aprilie-6 mai 2021emiterea şi comunicarea deciziilor de repartizare.
  5. emiterea ÅŸi comunicarea deciziilor de repartizare,  Perioada: 7-14 mai 2021

  6. CERERE MODEL

1. reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate complete ÅŸi incomplete; 8 aprilie 2021

2. depunerea, la inspectoratele şcolare, a cererilor, însoțite de documentele menţionate în acestea, de către:

  • cadrele didactice care solicită pretransfer, respectiv pretransfer prin schimb de posturi/catedre în baza consimţământului scris;
  • cadrele didactice angajate cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei, cărora nu li se poate constitui norma didactică de predare completă, conform deciziilor de repartizare pe post/catedră ÅŸi solicită modificarea repartizării;
  • verificarea dosarelor depuse È™i avizarea acestora de către comisia judeÅ£eană/a municipiului BucureÅŸti de mobilitate;

Perioada: 9-14 aprilie 2021

3.   afiÈ™area, la avizierul ÅŸi pe pagina web a inspectoratului ÅŸcolar, a:

  • listei cu punctajele cadrelor didactice înscrise la etapa de pretransfer consimÈ›it între unitățile de învățământ, cu precizarea localităţii de domiciliu ÅŸi a unităţilor de învăţământ la care sunt titulare cadrele didactice care au depus cereri;
  • listei cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei care au solicitat modificarea repartizării, cu precizarea următoarelor informaÅ£ii: studiile, postul/didactic/catedra pe care sunt angajate, localitatea de domiciliul, rezultatele obÅ£inute la concursurile de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate la care a participat, gradul didactic, nota/media obÅ£inută la gradul didactic, media de departajare calculată conform anexei nr. 15, media obÅ£inută la examenul de licenţă/absolvire a studiilor, respectiv media obÅ£inută la examenul de bacalaureat pentru absolvenÅ£ii liceelor pedagogice, avizele ÅŸi atestatele dobândite, calificativele obÅ£inute în ultimii 2 ani È™colari încheiaÈ›i È™i calificativul parÈ›ial în anul È™colar în curs ÅŸi sancÅ£iunile disciplinare în ultimii 2 ani È™colari încheiaÈ›i sau pe parcursul anului È™colar în curs.

Termen: 15 aprilie 2021

4.  Ã®nregistrarea contestaÈ›iilor cadrelor didactice înscrise la etapa de pretransfer consimÈ›it între unitățile de învățământ la punctajele acordate;

Perioada: 15-16 aprilie 2021

5.  soluÈ›ionarea contestaÈ›iilor la punctajele acordate în consiliul de administraÈ›ie al inspectoratului È™colar, afiÈ™area punctajelor finale la sediul inspectoratului È™colar ÅŸi pe pagina web a inspectoratului ÅŸcolar;

Termen: 19 aprilie 2021

6. soluÈ›ionarea în È™edință de repartizare, în ordine, a:

  • cererilor cadrelor didactice titulare, respectiv a cererilor cadrelor didactice debutante prevăzute la art. 21 alin. (4) ÅŸi (6) din Metodologie, rămase cu norma didactică incompletă, pentru completarea normei didactice, conform prevederilor Metodologiei;
  • cererilor cadrelor didactice rămase cu restrângerea de activitate nesoluÅ£ionată, prin transfer sau detaÅŸare în interesul învăţământului pentru restrângere de activitate nesoluÅ£ionată;
  • cererilor de pretransfer ÅŸi prin schimb de posturi;
  • cererilor privind modificarea repartizării cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului didactic/catedrei ÅŸi prin schimb de posturi;

Termen: 26 aprilie 2021

7.  emiterea È™i comunicarea deciziilor de repartizare, cu respectarea prevederilor art. 5 alin (5) din Metodologie.

Perioada: 6-14 mai 2021

08.04.2021-Lista posturilor/catedrelor vacante/rezervate

Lista cadrelor didactice înscrise pentru etapa de pretransfer/modificare repartizare cu punctajele acordate

Eventualele contestatii se depun in perioada 15-16.04.2021 la secretariatul ISJ MH.

1. CALENDAR

  1. reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate complete şi incomplete şi afișarea acesteia la inspectoratele școlare;

Termen: 4 martie 2021

b.afișarea, la inspectoratele școlare, a listei cadrelor didactice care intră în restrângere de activitate, începând cu data de 1 septembrie 2021;

Termen: 4 martie 2021

c.afişarea la sediile unităţilor de învăţământ a condiţiilor specifice şi a grilelor de evaluare aferente acestora (dacă este cazul) pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante prin transfer/pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ, avizate de inspectoratele şcolare;

Termen: 4 martie 2021

d.înregistrarea cererilor, însoţite de documentele precizate în acestea, cadrelor didactice aflate în restrângere de activitate, la inspectoratele şcolare; verificarea și avizarea dosarelor depuse de către comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de mobilitate;

Perioada: 5-11 martie 2021

e.afișarea la inspectoratul școlar şi pe pagina web a inspectoratului şcolar a listelor cu punctajele cadrelor didactice care solicită soluționarea restrângerii de activitate;

Termen: 15 martie 2021

f.înregistrarea contestațiilor la punctajele acordate;

Perioada: 15-16 martie 2021

g.soluționarea contestațiilor la punctajele acordate, în consiliul de administrație al inspectoratului școlar și afișarea punctajelor finale la inspectoratul școlar şi pe pagina web a inspectoratului şcolar;

Termen: 17 martie 2021

h.soluționarea cererilor de restrângere de activitate în ședință de repartizare;

Termen: 25 martie 2021 -sala de ședințe , etajul al II-lea, sediul ISJ MH, Str. Decebal, nr. 23, între orele 9.00-10.00

i.înregistrarea contestațiilor la inspectoratul școlar cu privire la modul de soluționare a restrângerilor;

Perioada: 25-26 martie 2021

j.soluționarea contestațiilor în consiliul de administrație al inspectoratului școlar;

Termen: 29 martie 2021

2. LISTA POSTURILOR/CATEDRELOR VACANTE/REZERVATE

3.CERERE TIP PENTRU SOLUȚIONAREA RESTRÂNGERII DE ACTIVITATE ÎNCEPÂND CU 01.09.2021

3.LISTA CADRELOR DIDACTICE AFLATE ÎN RESTRÂNGERE DE ACTIVITATE ÎNCEPÂND CU 01.09.2021-in curs de actualizare-punctaje acordate-eventuale contestatii se depun in perioada 15-16.03.2021 la ISJ MH

  1. reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate;

Termen: 30 martie 2021

b. depunerea, înregistrarea cererilor însoțite de documentele justificative la secretariatele unităților de învățământ, analizarea cererilor în consiliile de administrație ale unităților de învățământ și comunicarea acordului/refuzului motivat privind modificarea contractului individual de muncă pe durată determinată de un an, în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului;

Perioada: 30 martie-2 aprilie 2021

c. transmiterea listelor cuprinzând cadrele didactice care au primit acordul/refuzul consiliilor de administrație ale unităților de învățământ privind modificarea contractului individual de muncă pe durată determinată de un an, în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei la inspectoratele școlare;

Termen: 6 aprilie 2021

 d. verificarea listelor cuprinzând cadrele didactice care au primit acordul/refuzul consiliilor de administraÈ›ie ale unităților de învățământ privind modificarea contractului individual de muncă pe  durată determinată de un an, în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei de către comisia judeÅ£eană/a municipiului BucureÅŸti de mobilitate ÅŸi înregistrarea contestaÅ£iilor la inspectoratele È™colare ÅŸi remedierea eventualelor abateri constatate de inspectoratul ÅŸcolar;

Perioada: 6-7 aprilie 2021

e. soluționarea contestațiilor de către consiliul de administrație al inspectoratului școlar şi validarea listelor finale cuprinzând cadrele didactice pentru care se propune modificarea duratei contractului individual de muncă din durată determinată de un an, în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei;

Termen: 8 aprilie 2021

f. emiterea și comunicarea deciziilor privind modificarea contractului individual de muncă pe durată determinată de un an, în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei, cu respectarea prevederilor art. 5 alin (5) din Metodologie.

Perioada: 9-16 aprilie 2021

CERERE TIP

MODEL ACORD DIRECTOR

Ședința de repartizare pentru completarea normei didactice pe durată determinată/nedeterminată începând cu 01.09.2021 se va organiza în data de 02.03.2021 între orele 9.00-10.00 la sediul ISJ Mehedinți, str. Decebal, Nr. 23, etajul al II-lea, sala de ședințe.