COMUNICAT DE PRESĂ

Concurs Regional "Drumul spre succes - Micul antreprenor"

Editia a III-a, 14 mai 2018 (CAERI 24986/2/22.01.2018 poz.2108)

 

Luni, 14 mai 2018 s-a desfasurat la Pavilionul Multifunctional al Muzeului Regiunii ”Portilor de Fier”, cea de-a III-a editie a Concursului Regional "Drumul spre succes - Micul antreprenor", concurs initiat si organizat de Colegiul National Economic ”Th. Costescu”, in parteneriat cu Inspectoratul Scolar Judetean Mehedinti, Camera de Comert, Industrie si Agricultura Mehedinti, Oficiul pentru Finantarea Investitiilor Rurale Mehedinti. Sponsorul concursului a fost Domnul Cornel Stroescu, care a premiat toti elevii implicati in concurs.

Concursul s-a desfasurat pe 2 sectiuni, astfel:

-       Sectiunea 1 “Plan de afaceri” (15 participanți)

-       Sectiunea II “Afacerea mea de succes – magazine online“ (11 participanți)

Rezultatele finale :

            Sectiunea 1 “Plan de afaceri”

-       Locul I: Gioada Cristian –(Colegiului Tehnic ”Domnul Tudor”)

-       Locui II: Lazarescu Adriana (Colegiului National Economic ”Th. Costescu”)

-       Locul III: Radu Larisa (Colegiului National Economic ”Th. Costescu)

Sectiunea II “Afacerea mea de succes – magazine online“:

  • Locul I: Tufis Mihai Andrei  (Colegiului National Economic ”Th. Costescu”)
  • Locul II: Trasca Valentin (Colegiului National Economic ”Th. Costescu”)
  • Locul III: Cuculescu Emanuel Beniamin (Colegiului National Economic ”Th. Costescu”)

Îi felicităm pe toți elevii câștigători și pe profesorii coordonatori !

BIROUL DE COMUNICARE

32506464 239809013263676 4273764038892060672 o

 

32326704 239808876597023 3948685811163070464 o

Descarca

Descarca

Clasa pregătitoare

Înscrierea îînvățământul primar 2019:

informații cu privire la circumscripțiile școlare, pentru fiecare unitate de învățământ: denumirea și adresa unității de învățământ,  străzile/adresele arondate unității  de  învățământ,   numărul  de  clase  pregătitoare  alocate,  adresa  site-ului unității de învățământ (pentru unitățile care au site), în format standard;

Raport cu locurile rămase libere după prima etapă județul MEHEDINŢI - Clasa pregătitoare - An școlar 2019-2020

Program evaluare psihosomatica pentru inscrierea in invatamantul primar

Cerere inscriere la clasa pregatitoare

Plan Scolarizare 2019-2020 

Procedură de asigurare a condițiilor de egalizare a șanselor pentru elevii cu deficiențe de vedere/deficiențe de auz/tulburare de spectru autist/tulburări specifice de învățare care susțin examenele naționale în anul 2019

Procedura privind inscrierea la clasa pregatitoare

Date referitoare la înscrierea în clasa pregătitoare în anul școlar 2019 - 2020 la unitatile scolare:

  1. Sesizarea neregulilor și disfuncționalităților se poate face prin:

     TEL VERDE MEN - 0 800 801 100

     TEL VERDE ISJ MH - 0 800 816 252

 

Program

Luni-Joi orele 08.00-16.00, Vineri 08.00-14.00

 

 

 Metodologia de înscriere a copiilor în învățământul primar pentru anul școlar 2019-2020 și calendarul înscrierii

 

 

 

Sinteza principalelor elemente cuprinse în calendarul și în metodologia pentru înscrierea copiilor în învăţământul primar în anul şcolar 2019 - 2020

Data publicării: 15.03.2018    

Comunicat de presă

Joi, 15 martie 2018, începând cu ora 10.00, în sala de ședințe a Colegiului Tehnic ”Decebal” din Drobeta Turnu Severin, a avut loc întâlnirea cu directorii unităților de învățământ din județul Mehedinți, la care au participat ca invitați: reprezentant APIA Mehedinți - doamna Prundeanu Daniela și reprezentant al Consiliului Județean Mehedinți - domnul Argintoianu Doru.

Ordinea de zi stabilită pentru şedinţa de lucru a cuprins următoarele aspecte :

  1. Noutăți M.E.N;
  2. Măsuri privind pregătirea centrelor de examen în vederea organizării și desfășurării simulării examenului de bacalaureat în condiții optime;
  3. Măsuri privind organizarea și desfășurarea olimpiadelor și concursurilor școlare în condiții optime;
  4. Prelucrare OMEN 5485/13.11.2017, completat cu OMEN nr. 3017/2018 pentru modificarea și completarea Metodologiei - cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar în anul școlar 2018-2019;
  5. Informare privind programele sociale care se află în derulare la nivelul ISJ Mehedinți ( ”Bani de liceu”, ”Burse profesionale”, ”Lapte și corn”, ”Fructe în școli”, etc.);
  6. Precizări privind SIIIR;
  7. Comunicări ale inspectorilor școlari;

În deschidere, doamna Inspector Școlar General Mirela Pintea-Enea a supus dezbaterii Programul pentru școli care unifică și continuă Programul de încurajare a consumului de fructe şi legume în şcoli şi Programul “Lapte și corn” (implementate la nivel național), în conformitate cu regulamentele europene începând cu anul şcolar 2017-2018, asigurând astfel participarea României la Programul pentru școli al Uniunii Europene, ce se va derula în perioada 2017-2023.

Doamna Prundeanu Daniela - reprezentant APIA Mehedinți a prezentat cadrul legal privind desfășurarea Programului pentru școli al României (Legea nr. 55/2018, HG nr. 640/2017 , OG 13/2017), menționând beneficiile de care se vor bucura elevii, modul de desfășurare și responsabilitățile ce revin fiecăruia în ceea ce privește implementarea acestui program în unitățile de învățământ din județ.

Domnul Argintoianu Doru - reprezentant al Consiliului Județean Mehedinți a prezentat faptul că pe site-ul APIA a apărut Ghidul solicitantului ce cuprinde precizări atât pentru distribuirea și recepția fructelor, legumelor, produselor lactate și de panificație, cât și ”Măsuri educative” organizate pentru toți beneficiarii acestui program național.

Totodată, doamna Mirela Pintea-Enea a solicitat sprijin din partea Consiliului Județean Mehedinți în ceea ce privește implementarea Programului-pilot de acordare a unui suport alimentar în care sunt cuprinși preșcolarii și elevii Școlii Gimnaziale Gîrla Mare.

În continuare, doamna Mirela Pintea-Enea, a solicitat directorilor unităților de învățământ să finalizeze simularea Evaluării naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a prin afișarea rezultatelor și elaborarea planului de acțiune ce cuprinde măsurile dse remediere acolo unde se impune, implicare în realizarea planului de școlarizare propus pentru anul școlar 2018-2019, adoptarea unor măsuri pentru încadrarea în costul standard per elev și asigurarea condițiilor optime pentru participarea elevilor calificați la olimpiadele și concursurilor naționale în conformitate cu art. 105 din Legea Educației Naționale nr. 1/2011.

Domnul Inspector Școlar General Adjunct, Harcău Cristian a propus organizarea unei întâlniri cu privire la instruirea persoanelor responsabile SIIIR la nivelul unităților de învățământ. De asemenea, a prezentat etapele de mobilitate ce urmează a fi parcurse și a solicitat ca stabilirea criteriilor specifice de către unitățile de învățământ să aibă în vedere Legea nr. 61/2013.

Doamna inspector școlar Săftoiu Daniela a informat despre întâlnirea cu coordonatorii SNAC din unitățile de învățământ ce va avea loc în data de 21.03.2018 la Colegiul Tehnic ”D. Tudor”, acțiunea ”Marșul pentru viață” ce se va desfășura în data de 24.03.2018 și asupra faptului că au apărut precizări privind înscrierea elevilor la ora de religie (OMEN nr. 3218/2018).

Doamna inspector școlar Ponea Monica a menționat că în perioada 05.03- 18.05.2018 fiecare unitate de învățământ care școlarizează elevi în clasa a VIII-a trebuie să organizeze și să desfășoare activități de consiliere și orientare, cu sprijinul consilierilor școlari de la CJRAE Mehedinți, cu accent pe conștientizarea cerințelor pieței muncii și a oportunităților oferite de către învățământul profesional și dual de stat.

BIROUL DE COMUNICARE

Data publicării: 27.02.2018     

Comunicat de presă

Astăzi, 27.02.2018, în 21 de unități de învățământ din județul Mehedinți cursurile au fost suspendate datorită intensificărilor de vânt și a stratului consistent de zăpadă existent pe carosabil.

Având în vedere condițiile meteorologice nefavorabile și în urma consultărilor cu reprezentanții autorităților publice locale, 18 unități de învățământ  din mediul rural  (Școala Gimnazială Butoiești, Școala Gimnazială Podeni, Școala Primară Poroina Mare, Școala Gimnazială Dumbrava, Școala Gimnazială Breznița Motru, Școala Gimnazială Jiana, Liceul Teoretic ”Gh. Ionescu Șișești” Șișești, Școala Gimanzială Ilovăț, Școala Gimnazială Eibenthal, Școala Gimnazială Greci, Școala Gimnazială Husnicioara, Școala Gimnazială Stângăceaua, Școala Gimnazială Bâlvănești, Școala Gimnazială Cireșu, Școala Primară Șiroca, Școala Gimnazială Bîcleș, Școala Gimnazială Pristol și Școala Gimnazială Tâmna) au solicitat aprobarea suspendării cursurilor pentru ziua de 28.02.2018.

 Inspectoratul Școlar Județean Mehedinți va monitoriza cu atenție situația unităților de învățământ din județ  pentru a decide, cu operativitate, în funcție de situația vremii, asupra eventualelor măsuri de suspendare a cursurilor.

            În conformitate cu art. 9, alin. (5) din Regulamentul de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, aprobat prin OMENCȘ nr. 5079/2016 și modificat prin OMEN nr. 3027/2018, suspendarea cursurilor este urmată de măsuri privind parcurgerea integrală a programei școlare până la sfârșitul semestrului, stabilite de C.A. al unităților de învățământ și comunicate instituției care a aprobat suspendarea cursurilor.

BIROUL DE COMUNICARE