- Detalii
- Categorie: Comunicate de Presa
- Accesări: 4675
Data publicării: 08.08.2017
Comunicat de presă
În perioada 25 iulie – 1 august 2017 Inspectoratul Școlar Județean Mehedinți a organizat șase ședințe tehnice cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din zonele Dr. Tr. Severin, Vînju Mare, Strehaia, Orșova, Cujmir și Baia de Aramă, la care au participat doamna Gheorghița Cranta, în calitate de vicepreședinte al Federației Naționale a Asociaților de Părinți - Învățământ Preuniversitar și coordonatorul regiunii S-V Oltenia, reprezentanți ai unităților administrativ-teritoriale și ai Inspectoratului pentru Situații de Urgență ”Drobeta”.
Unul dintre cele mai importante puncte analizate în cadrul acestor întâlniri a fost managementul performanței și, în special, a rezultatelor obținute de elevi atât la Evaluarea Națională la clasa a VIII-a cât și la examenul de Bacalaureat.
Doamna Inspector Școlar General Mirela Pintea-Enea a atras atenția asupra faptului că rezultatele obținute în cadrul examenelor naționale constituie principalul indicator de performanță al unei unități școlare și a solicitat o mobilizare amplă a tuturor celor responsabili în vederea înregistrării, și în anul școlar următor, a unui creșteri constante a procentului de promovare la examenele naționale.
Astfel, la nivelul fiecărei unități de învățământ se va implementa un plan de măsuri ce va cuprinde activități de monitorizare a procesului instructiv-educativ (pornind de la învățământul primar prin asigurarea dobândirii achizițiilor fundamentale: scris, citit, calcul aritmetic și aplicarea lor efectivă în procesul comunicării) prin asistențe la clasă, de sprijin pentru elevii aflați în situații de risc de abandon școlar, organizarea de simulări la nivelul școlii, respectiv de consiliere și orientare școlară și profesională prin organizarea de ședințe cu părinții.
În ceea ce privește pregătirea unităților de învățământ preuniversitar pentru începerea anului școlar 2017-2018, au fost analizate, împreună cu directorii unităților de învățământ, stadiul realizării planului de școlarizare, normarea personalului didactic auxiliar și nedidactic în conformitate cu normativele legale în vigoare, situația autorizațiilor sanitare și de securitate la incendiu, măsuri de curățenie și igienizare, măsuri de asigurare a siguranței elevilor, asigurarea de combustibil solid pentru sezonul rece, existența unor proiecte privind îmbunătățirea infrastructurii școlare și asigurarea de manuale și de rechizite școlare.
În ceea ce privește situația autorizațiilor sanitare, s-a constat faptul că majoritatea unităților de învățământ dețin această autorizație. Pentru școlile care nu o dețin, în continuare, dificultatea principală în calea obținerii acesteia este reprezentată de neîndeplinirea condițiilor de autorizare în mediul rural precum: lipsa apei potabile școli și în localitate sau existența grupurilor sanitare necorespunzătoare standardelor.
De asemenea, a fost analizată și situația clădirilor neautorizate I.S.U. în care funcționează unități de învățământ și demersurile întreprinse în vederea obținerii autorizațiilor de securitate la incendiu. Principalul impediment în calea obținerii acestor autorizații este lipsa de fonduri necesare întocmirii documentației tehnice și lucrărilor remediale ce pot fi asigurate, conform Legii Educației Naționale nr. 1/2011, prin finanțare complementară, din bugetele locale ale unităților administrativ-teritoriale de care aparțin unitățile de învățământ preuniversitar.
În perioada următoare, atât prin inspecția tematică planificată între 21.08.2017 – 31.08.2017, cât și prin acțiunile de consiliere și îndrumare, Inspectoratul Școlar Județean Mehedinți va monitoriza exercitarea atribuțiilor manageriale în unitățile de învățământ în vederea pregătirii începerii noului an școlar prin verificarea următoarelor aspecte: asigurarea încadrării cu personal didactic calificat, încheierea contractelor de muncă pentru tot personalul didactic repartizat până la 01.09.2017, existența autorizațiilor de funcționare, asigurarea apei potabile, verificarea lucrărilor de reparații, reabilitare, consolidare și modernizare din incinta unităților școlare, verificarea lucrărilor de igienizare, existența manualelor școlare, măsuri pentru optimizarea siguranței elevilor, aprovizionarea cu combustibil pentru sezonul rece, monitorizarea stării de funcționare a microbuzelor școlare etc.
BIROUL DE COMUNICARE
- Detalii
- Categorie: Comunicate de Presa
- Accesări: 3827
Data publicării: 02.08.2017
Comunicat de presă
Conform Calendarului organizării și desfășurării concursului pentru ocuparea funcțiilor vacante de director și director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar, luni, 31 iulie 2017, a avut loc validarea rezultatelor finale obținute de candidații înscriși la concurs.
În județul Mehedinți, pentru cele 51 funcții vacante de director și 9 de director adjunct din unitățile de învățământ din județul Mehedinți, au fost înregistrate 74 de candidaturi (56 pentru funcții de director și 18 pentru funcții de directori adjuncți; în total 62 de candidați).
La susținerea probei scrise, au participat 59 de candidați, au fost admiși 46 candidați, au fost respinși 13 iar 3 persoane nu s-au prezentat. În cadrul celei de-a doua probe, de evaluare Curriculum vitae, au fost admiși 58 de candidați, 4 fiind respinși.
La ultima probă, interviu în fața comisiei de concurs, s-au înregistrat următoarele rezultate: s-au prezentat 57 de candidați, au fost admise 65 de candidaturi, fiind respinse 5.
Astfel, în urma desfășurării concursului, 36 de cadre didactice au promovat examenul (27 pentru funcția de director și 9 pentru funcția de director adjunct). De asemenea, îndeplinind criteriul de punctaj la toate cele 3 probe, 7 candidați au fost admiși, dar au avut contracandidați cu punctaj mai mare care au fost declarați, conform metodologiei, promovați pe posturile respective.
De asemenea, sunt 11 posturi de director scoase la concurs pe care nu a promovat niciunul dintre candidații înscriși și 15 posturi de director pentru ocuparea cărora nu s-a înscris nici un candidat.
Inspectoratul Școlar Județean Mehedinți mulțumește tuturor persoanelor implicate în organizarea și desfășurarea concursului pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct și urează mult succes tuturor celor care au promovatat concursulul, urmând ca în perioada 21-23 august 2017 să fie emise deciziile de numire în funcție începând cu 1 septembrie 2017 (prin concurs sau prin detașare în interesul învățământului).
BIROUL DE COMUNICARE
- Detalii
- Categorie: Comunicate de Presa
- Accesări: 3960
Data publicării: 28.07.2017
Comunicat de presă
Astăzi, 28.07.2017, în Dr. Tr. Severin, str. I.C. Brătianu nr. 4, orele 13:00, a avut loc recepția la terminarea lucrărilor pentru obiectivul Grădiniță cu program normal, cu 3 săli de grupă prin proiectul privind Reforma Educaţiei Timpurii (PRET), în prezența proiectantului, reprezentantului firmei de dirigenție de șantier și a contructorului.
Alături de doamna Inspector Școlar General Mirela Pintea-Enea, au participat reprezentanți ai Ministerului Educației Naționale din cadrul Unității de Management al Proiectelor pentru Modernizarea Rețelei Școlare și Universitare, ai Inspectoratului de Stat în Construcții, Inspectoratului pentru Situații de Urgență ”Drobeta” și ai Autorității Naționale pentru Persoanele cu Handicap.
Valoarea proiectului este de aproximativ 812.000 lei, finanțare realizată pe fonduri europene prin Ministerului Educației Naționale - Unitatatea de Management al proiectelor pentru modernizarea rețelei școlare și universitare.
Astfel, prin același program, în județul nostru, s-au construit 2 grădinițe cu 2 săli de grupă la Șișești și Grozești și 2 grădinițe cu 3 săli de grupă la Bălăcița și Dr. Tr. Severin. În ceea ce privește grădinița cu 4 săli de grupă de la Vânju Mare, cuprinsă inițial în proiectul PRET, aceasta urmează să fie construită prin programul PNDL.
Scopul principal al implementării acestui proiect este acela de a îmbunătăţi calitatea infrastructurii sistemului de învățământ şi de a răspunde nevoilor concrete ale copiilor prin asigurarea unor spaţii de studiu adecvate, care să favorizeze atingerea potenţialului maxim al fiecărui copil, totul în conformitate cu standardele educaţionale internaţionale.
BIROUL DE COMUNICARE
- Detalii
- Categorie: Comunicate de Presa
- Accesări: 3389
Data publicării: 25.07.2017
Comunicat de presă
Astăzi, 25.07.2017, pe portalul titularizare.edu.ro, la centrul de concurs Colegiul Național ”Traian” și pe site-ul Inspectoratului Școlar Județean Mehedinți s-au afișat rezultatele finale la concursul de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învățământul preuniversitar.
În urma soluționării celor 73 de contestații depuse, rata notelor peste 7 sau egale cu 7 obținute de candidații din județul Mehedinți, care au susținut proba scrisă a concursului național pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învățământul preuniversitar este de 30,18 %. Procentul notelor între 5,00 și 6,99 a fost de de 30,55 % iar a celor mai mici de 5 a fost de 39,27 %. Totodată, s-a înregistrat și o notă de 10.
Reamintim că la proba scrisă din cadrul concursului național pentru ocuparea a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învățământul preuniversitar s-au prezentat 362 de candidați. 84 de candidați s-au retras din concurs din motive personale, în conformitate cu prevederile metodologiei, un număr de 2 candidați au fost eliminați pentru fraudă, iar o lucrare a fost anulată la Centrele de Evaluare.
Repartizarea pe posturi titularizabile (angajare pe perioadă nedeterminată) a candidaților care au obținut note peste 7 sau egale cu 7 atât la proba scrisă, cât și la proba practică/inspecția specială la clasă în profilul postului va avea loc miercuri, 26 iulie 2017, în ședință de repartizare organizată de inspectoratul școlar.
La nivelul județului Mehedinți, pentru concursul de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învățământul preuniversitar, sesiunea 2017, au fost publicate 7 posturi didactice/catedre vacante pentru angajare pe perioadă nederminată, respectiv 436 pentru angajare pe perioadă determinată (136 în mediul urban și 300 în mediul rural).
BIROUL DE COMUNICARE
- Detalii
- Categorie: Comunicate de Presa
- Accesări: 4621
Comunicat de presă
În perioada 25 iulie – 1 august 2017 Inspectoratul Școlar Județean Mehedinți organizează ședințe tehnice cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Mehedinți, la care au fost invitați reprezentanți ai unităților administrativ-teritoriale, ai părinților, elevilor, ai Inspectoratului pentru Situații de Urgență ”Drobeta” și ai Direcției de Sănătate Publică Mehedinți, având pe ordinea de zi următoarele:
- Managementul performanței: evaluarea rezultatelor la examenele naționale din anul școlar 2016-2017 (Evaluare Națională și Bacalaureat sesiunea iunie-iulie 2017) – stabilirea planului remedial;
- Pregătirea examenului de bacalaureat sesiunea august-septembrie 2017;
- Aspecte legate de pregătirea unităților de învățământ preuniversitar pentru începerea anului școlar 2017-2018;
Astăzi, 25.07.2017, la Liceul Teoretic ”Dr. Victor Gomoiu” Vânju Mare, a avut loc prima ședință tehnică, la care au participat directorii de la următoarele unități de învățământ: Liceul Teoretic ”Dr. Victor Gomoiu” Vânju Mare, Școala Gimnazială Vînju Mare, Școala Profesională Corlățel, Școala Gimnazială Gruia, Școala Gimnazială Jiana, Școala Gimnazială Pătulele, Școala Gimnazială Punghina, Școala Gimnazială Vînjuleț, Școala Gimnazială Vlădaia, Școala Gimnazială Devesel, Școala Gimnazială Burila Mare, Școala Gimnazială Livezile, Școala Gimnazială Gogoșu și Școala Gimnazială Bălăcița.
La întâlnirea de lucru au participat din cadrul Inspectoratului Școlar Județean Mehedinți, doamna Inspector Școlar General Mirela Pintea-Enea, domnul Inspector Școlar General Adjunct Marian Ionel Butușină, Iulia Pârvănescu - Contabil ISJ Mehedinți, Nicoleta Giurgi - Consilier Retea Școlară, Melania Raicu - Consilier Tehnic Administrativ ISJ Mehedinți și inspectorii școlari de sector. Din cadrul Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți – Învățământ Preuniversitar, a participat doamna Cranta Gheorghița.
Doamna Inspector Școlar General Mirela Pintea-Enea a analizat rezultatele obținute de către fiecare unitate școlară din zona Vînju Mare și a solicitat realizarea unor planuri de măsuri în vederea îmbunătățirii rezultatelor obținute de elevi la examenele naționale (aplicarea de teste inițiale, asistențe la clasă, utilizarea în cadrul lucrărilor scrise a tipurilor de itemi din cadrul examenelor naționale, organizarea unor simulări la nivelul școlii, organizarea de ședințe cu părinții în vederea realizării unei consilieri și orientări școlare și profesionale corecte).
În ceea ce privește pregătirea unităților de învățământ preuniversitar pentru începerea anului școlar 2017-2018, s-au discutat aspecte precum: realizarea planului de școlarizare, situația autorizațiilor sanitare și de securitate la incendiu, măsuri de curățenie și igienizare, măsuri de asigurare a siguranței elevilor, asigurarea de combustibil solid pentru sezonul rece, existența unor proiecte privind îmbunătățirea infrastructurii școlare, asigurarea de manuale și de rechizite școlare etc.
Conform graficului întocmit de către I.S.J. Mehedinți ședintele tehnice vor continua cu unitățile școlare din zona Strehaia, Dr. Tr. Severin, Cujmir, Orșova și Baia de Aramă.
BIROUL DE COMUNICARE
- Detalii
- Categorie: Comunicate de Presa
- Accesări: 5335
Data publicării: 21.07.2017
Comunicat de presă
În conformitate cu graficul de desfășurare a examenelor de certificare a calificării profesionale a absolvenților din învățământul profesional și tehnic preuniversitar în anul școlar 2016-2017, aprobat prin OMENCȘ nr. 5078/31.08.2016, în perioada 24-27 iulie 2017 va avea loc examenul de certificare a calificării profesionale a absolvenților din învățământul profesional cu durata de 3 ani.
La nivelul județului Mehedinți au fost constituite un număr de 6 centre de examen (Colegiul Tehnic de Transporturi Auto Dr. Tr. Severin, Colegiul Tehnic ”Decebal” Dr. Tr. Severin, Colegiul Tehnic ”Dierna” Orșova, Liceul Tehnologic ”Tudor Vladimirescu” Șimian, Liceul Tehnologic Halînga, Liceul Tehnologic ”Matei Basarab” Strehaia), la care sunt înscriși un număr de 98 de candidați.
Examenul cuprinde 2 probe: probă practică și o probă orală. Proba practică constă în realizarea unui produs /subansamblu/serviciu sau executarea unor operații specifice calificării pentru care se suține examen. Proba orală constă în prezentarea de către candidat a produsului/subansamblului/serviciului/operațiilor specifice realizate în cadrul probei practice și este complementară probei practice.
Afișarea rezultatelor finale la examenul de certificare a calificării profesionale a absolvenților învățământului profesional – nivelul 3 de calificare este programată pentru ziua de 28 iulie 2017.
Inspectoratul Școlar Județean Mehedinți mulțumește tuturor cadrelor didactice implicate în organizarea acestui examen și urează succes tuturor candidaților înscriși.
BIROUL DE COMUNICARE
Pagina 16 din 21